2013-03-25

11. nap: Eszközök mint információ és tudás emlékekben

eredeti dátum:2012-05-03

Ahogy ma a munkából jöttem hazafelé és közben visszatekintettem a 9 órányi munkámra és arra hogy miként mozogtam és viselkedtem fizikailag rádöbbentem magamra...


Észrevettem, bár látszólag véletlenül megvágtam magamat, hogy mikor egy eszközt használok egy kifejezett feladatra vagy probléma megoldására, akkor az elmémben az összes emléket előveszem ami az eszközzel/szerszámmal kapcsolatos és a feladattal, és megpróbálom a legjobbat adni ebből a választékból.

Valami lenyűgöző hogy mennyi információt halászom elő például egy egyszerű feladatnál mint félbevágni késsel valamit. így eközben a figyelmem és éberségem "csökken" mert még emellett folyamatosan viszonyítom és hasonlítgatom az emlékképet a jelen helyzethez és folyton megítélem hogy hogyan csinálom azt a tevékenységet...ez elég sok rendszeraktiválás ami égető jel hogy cselekednem kell valamit evvel.
szóval ahogy felszálltam a hazafelé menő vonatra elkezdtem kimondani az ön-megbocsájtásokat azokról amiket észrevettem ezzel kapcsolatban, feltárva a pontokat és így ráleltem hogy félek "útközben" csinálni valamit, mármint csak úgy a pillanatban és akként, mivel tökéletességre akarok törekedni...és úgy gondolom hogy csak akkor lehetek tökéletes ha precízen kiválasztom hogy hogyan végzem el azt a feladatot egy széles körű mintahalmazból. persze ezzel csak hazudok magamnak mert nem veszem figyelembe ami ITT van.

egy eszköz/szerszám használata bennevan/hozzátartozik magához az eszközhöz. nagyon sokféleképpen és külömböző célokra lehet egy-egy eszközt/szerszámot használni attól függőn hogy mit akarunk csinálni mégis ezt midnenféle előzetes TUDÁS/tapasztalat nélkül is el tudom végezni hogyha egy és egyenlő vagyok az eszközzel/szerszámmal. akkor mégis mi a fenének kell nekem egy adatbázis az elmémben a hogyanokról és mikéntekről?
persze ez egészen visszanyúlik az oktatási rendszerhez amiben felnőttem, ami arról szól hogy a gyerekeket megtanítják(inkább kötelezik) hogy a megadott eszközöket a meghatározott módon és módszerrel használjanak a meghatározott feladatok elvégzésére. és ez NEM csak a fizikai szerszámokra értendő hanem az elmére/agyra is! emlékszem hogy a tanárom azt mondja hogy: "emlékezz..." "képzeld el..." "számold meg ezt..." "vizualizáld ezt és ezt..." "gondolkodj Marci! erőltesd meg az agyadat!" "tudom hogy ottvan valahol a fejedben...bökd már ki!" "gondolkodj el azon amit tettél" és ezek a mondatok/parancsok elkülönüléshez vezetnek és függőségekhez...azt tanítják hogy használjuk az elménket(hogyan és miért) hogy emlékektől és tapasztalatoktól függjünk...mindannyian. mert mondván ettől lesz egy ember "jó kis robotocska"
persze senkit sem okolok semmiért itt. ha ÉN nem engedném hogy ez irányítana és az én beleeggyezésem és elfogadásom nélkül ez nem lenne ugyanígy. Akkor nem hatott volna ez rám, de hagytam, megengedtem és elfogadtam hogy ez befolyásoljon és hogy azt tegyem amit mondanak/parancsolnak nekem mert féltem hogy nem élem túl az életet enélkül.
van egy jó kifejezés: "betörni" arra mondjuk mikor egy lénynek(többnyire állatokra használjuk) elvesszük a bátorságát és önbizalmát önfegyelmét, önrendelkezését. amit nem veszünk észre hogy ugyanezt tesszük saját gyermekeinkkel a legfiatalabb koruktól fogva hogy organikus robotok legyenek, mert félünk a magunk és az ő életükért és túlélésükért. mindezt anélkül hogy egyáltalán figyelembe vennénk őket, csak átadjuk őket a rendszernek mely minden lehetséges módon kihasználja és árt nekik.

itt az idő hogy ennek már véget vessünk.

No comments:

Post a Comment

megosztás másokkal